23 listopada 2018 Udostępnij

Wprowadź ład i porządek do swojego biura. Kilka sposobów na porządek w biurze!

Zastanawiasz się może, co zrobić, by zawsze odnaleźć się w swoim biurze i nie pogubić się w materiałach biurowych? To oznacza, że ten tekst został stworzony specjalnie dla Ciebie.

Nieporządek robi się sam?

Z pewnością zauważyłeś, że często bałagan robi się sam. To naturalny stan rzeczy. Wiąże się ze zjawiskiem entropii, czyli rozchodzeniem się energii we wszystkich kierunkach. Oznacza to, że jest większa szansa, że podrzucony stos kartek rozsypie się niż że pozostanie w takim samym ułożeniu. Szkoda, że nie działa ta zasada w drugą stronę... Niestety, aby utrzymać porządek, trzeba o to zadbać. Poznaj główne zasady, które podpowiedzą Ci jak dbać o porządek w Twoim miejscu pracy.

Posegreguj Twoje materiały

Gubisz się w swoich dokumentach? Powpinaj je do odpowiedniego segregatora albo poukładaj je na plastikowych półkach, które są tworzone z myślą o potrzebach pracowników biurowych. Wiele znanych marek ma w swoim asortymencie tego rodzaju produkty i tym samym dzieli się poradami dotyczącymi tego, jak segregować i sprzątać Twoje dokumenty.

Jeśli zależy Ci na tym, by Twoje biurko wyglądało dobrze wprowadź w życie zasady, które pomogą Ci w utrzymaniu porządku na co dzień.

Wypracuj system sprzątania

Zależy Ci na tym, by zachować porządek w Twoim biurze? Nie zostawiaj sprzątania na potem. Od razu pozbądź się niepotrzebnych dokumentów. Umieść je na odpowiednich półkach, w teczkach. Jeśli natomiast nie są Ci one potrzebne po prostu wyrzuć je do kosza. W ten sposób nie tylko dbasz o porządek, ale także redukujesz czas, który przeznaczysz na sprzątanie Twojego miejsca pracy.

Nie ograniczaj się do korzystania jedynie z teczek. Wybieraj także inne rozwiązania typu ofertówki czy też półki, na których mógłbyś umieścić swoje dokumenty. Wykorzystuj podstawki, które ułatwią Ci codzienne funkcjonowanie w Twojej firmie.

Sprzątanie obowiązkiem pracownika?

Pracownik powinien dbać o przestrzeń wokół siebie. Oczywiście, na co dzień nie ma obowiązku dbania o czystość podłogi, ścieranie kurzów czy też gruntowne porządki w toalecie. Chodzi raczej o to, by dbać o podstawowe wyposażenie, o nasze miejsce pracy. To wbrew pozorom bardzo ważne, zwłaszcza, gdy marzymy o tym, by otrzymać awans.

Według badań przeprowadzonych przez firmę Adecco aż 28 procent szefów nie chce dać awansu swoim pracownikom ze względu na ich bałaganiarstwo. Aż 40% amerykańskich pracowników jest negatywnie ocenianych z powodu ich niedbalstwa. Nie dopuść do tego i nie twórz sobie sztucznych barier w drodze do awansu.

Redakcja wyposaz-biuro.pl