Remont – wyposażenie biura krok po kroku
Zarówno małe, jak i duże biura potrzebują odpowiedniego wyposażenia. Nie trudno domyślić się, że praca bez niego byłaby ciężka, a nawet niemożliwa. Zadbaj więc o swoje biuro, aby pracowało Ci się w nim lepiej. Przemaluj ściany, wpuść do niego trochę światła, wymień stare meble na nowe. Zmiany tego typu na pewno pozytywnie wpłyną na twoją pracę – wniosą do biura trochę świeżości. Weź arkusz papieru i długopis. Gotowy do stworzenia planu remontu? Zaczynamy!
Kolory najlepsze dla biura
Zazwyczaj pracownicy spędzają w biurze jedną trzecią doby przez pięć dni w tygodniu. Ważne jest więc, żeby czuli się tam komfortowo. Czy istnieje biuro, które pomaga w realizowaniu zawodowych celów? Owszem, nie wystarczy jednak odpowiednie wyposażenie biura, żeby je stworzyć. Oprócz zaaranżowanej przestrzeni, ogromną rolę w budowaniu przyjaznego środowiska odgrywają kolory ścian. Od wielu lat trwa debata na temat barw w pomieszczeniach biurowych. Okazuje się, że mają one ogromny wpływ na psychikę człowieka. Jakie kolory wybrać, żeby pracownicy czuli się w biurze dobrze?
Charakter, aranżacja i kolorystyka biura działają na wydajność pracowników. Upodobania względem barw to indywidualna sprawa, jednak ich wpływ na psychikę u każdego jest podobny. Warto więc zadbać o odpowiednie kolory w biurze – ich złe zestawienie może powodować nawet rozdrażnienie. Wiele badań psychologicznych wskazuje, że kolory w biurze powinny być ciepłe, jasne, o małym nasyceniu barw. Takie wykończenia wpływają na pracownika pozytywnie – sprawiają wrażenie ciepła, a pomieszczenie wydaje się być bardziej przytulne. Sufity powinny natomiast pozostać białe. Barwy ciemne i jaskrawe często wywołują niepokój i odwracają uwagę – najlepiej nie stosować ich w biurze. Nie jest wskazane także malowanie całego wnętrza budynku na jeden kolor. Na człowieka wpływ ma nie tylko barwa ścian, ale również materiałów biurowych, np. blaty biurek powinny mieć kolory jasne i spokojne.
Biurko i krzesło – najważniejsze meble
Ważne jest, aby meble w Twoim biurze były ergonomiczne. Między innymi dzięki temu dolegliwości związane z kręgosłupem zostaną zminimalizowane. Zarówno krzesło, jak i biurko powinny być dostosowane do pracownika. Nie warto oszczędzać na zakupie tej części wyposażenia biura, ponieważ może to negatywnie wpłynąć na jej użytkowników. Ból kręgosłupa jest jednym z dwóch najczęstszych powodów zwolnień lekarskich. Jeśli chcesz oszczędzić go sobie i swoim pracownikom, zadbaj o ergonomię.
Zacznij od biurka. Nie od dziś wiadomo, że jest ono najważniejszym meblem w biurze. W końcu większość czasu pracownik spędza właśnie przy nim. Ta część wyposażenia biura powinna więc być dostosowana do kręgosłupa człowieka. Liczy się przede wszystkim wysokość – pracownik nie może zbytnio się nad nim pochylać. Za wysokie biurko również nie jest dobre, jego użytkowanie wywoła różnego rodzaju dolegliwości. Dużą rolę gra możliwość pochylenia blatu. Między innymi dzięki niej każdy może indywidualnie dobrać parametry biurka.
Liczy się również krzesło obrotowe. Powinno ono charakteryzować się dobrze wyprofilowanym siedziskiem i oparciem. Przydatny okazuje się także szereg różnych regulacji, które umożliwiają dopasowanie tej części wyposażenia biura do sylwetki. Niektóre krzesła ergonomiczne posiadają nawet możliwość zmiany głębokości siedziska. Ten mebel powinien przede wszystkim zapewniać podparcie dla ciała użytkownika. Wytrzymała konstrukcja i pewne oparcie są elementami niezbędnymi.
Pozostała część wyposażenia biurowego – zadbaj o szczegóły
Bardzo istotnym elementem w biurze są również szafki. To najlepsze miejsce do przechowywania dokumentów. Powinny one być na tyle duże, żeby mogły pomieścić Twoje materiały biurowe. Warto zainwestować w różne rodzaje szafek, np. stojące i wiszące. Przydatny może okazać się także regał, na którym ułożysz segregatory z ważnymi dokumentami. Wszystko zależy od Ciebie – wybierz szafki, które Twoim zdaniem będą pasować do biura stylistycznie i kolorystycznie.
Kolejnym elementem, który z pewnością powinien znaleźć się w Twoim biurze są ścianki działkowe. Ich zadaniem jest oddzielanie biurek poszczególnych pracowników tak, aby uniemożliwić pozostałym podglądanie. Dzięki nim każdy czuje się bezpieczniej i bardziej komfortowo podczas wykonywania obowiązków zawodowych. Te materiały biurowe są więc niezbędne. Pomagają w ochronie prywatności i wydzielają pewnego rodzaju strefę komfortu.
Każdy wie, że do niezbędnego wyposażenia biura zaliczają się także urządzenia wielofunkcyjne. Ważna jest nie tylko drukarka, kserokopiarka i skaner, ale również sprzęty takie jak niszczarka, dzięki której nie będziesz musiał obawiać się, że dokumenty trafią w niepowołane ręce czy laminator chroniący Twoje zadrukowane arkusze przed czynnikami zewnętrznymi. Koniecznie przejrzyj katalog sprzętów biurowych. Wybierz takie, które wydają Ci się niezbędne w Twoim biurze. Nie są to małe wydatki, jednak mogą bardzo ułatwić pracę.
Mówi się, że diabeł tkwi w szczegółach. Poniekąd jest to prawda. Zadbaj o to, aby w Twoim biurze nie zabrakło drobnych elementów, które sprawią, że atmosfera stanie się jeszcze bardziej przyjazna. Poza wyposażeniem biura, dobrym ruchem będzie przywiezienie do niego co najmniej kilku roślin doniczkowych. Udowodniono, że mają one pozytywny wpływ na ludzi, w których pobliżu się znajdują. Warto więc postawić je, np. na szafkach czy parapetach, również po to, żeby dodać pomieszczeniu klimatu.
Waga artykułów biurowych
Od dłuższego czasu można zauważyć, że elektronika powoli wypiera tradycyjne sposoby notowania. Mimo to spora część osób wciąż korzysta z artykułów biurowych. Niezbędny w każdej dziedzinie okazuje się być najzwyklejszy długopis. Jest to artykuł potrzebny nie tylko w biurach, ale także w urzędach, a nawet w domach prywatnych. Mimo swojego wieku wciąż nie wychodzi z mody. Warto postawić na biurku każdego pracownika pojemnik na artykuły szkolne, w którym znajdą się co najmniej dwa długopisy. Są one niezbędne podczas składania podpisów na ważnych dokumentach czy notowania w zeszytach lub kalendarzach personalnych.
Bardzo istotny jest także papier ksero, bez którego biuro byłoby sparaliżowane. Pomimo tego, że dokumenty przechowuje się także w formie elektronicznej, ich druk pozostanie popularny jeszcze przez długi czas. Urządzenia, np. laptop mogą w każdej chwili ulec awarii. Nie zawsze istnieje możliwość odzyskania zapisanych na nich danych. Wydrukowane dokumenty, dodatkowo zabezpieczone za pomocą laminatora mogą okazać się zbawienne.
V Praca w domu z pewnością boom w ciągu ostatnich kilku miesięcy i większość z tego jest w dół do faktu, że żyjemy przez pandemię. Wiele osób, które być może nigdy nawet nie myślał o idei wyboru do pracy w domu nagle znalazł się z ned do ustanowienia prowizorycznego biura domu...
V Istnieje wiele powodów, dla których morale w biurze może spaść. Może to być coś krótkotrwałego lub coś bardziej chronicznego i długotrwałego. Niezależnie od sytuacji, morale jest kluczowe i kiedy jest na niskim poziomie, wydajność nie jest daleko w tyle. Słaba komunikacja może...
V Praca w domu jest całkiem świetna na tak wielu poziomach. Możesz pracować w piżamie, jeśli chcesz, nie musisz dojeżdżać i możesz być tak niechlujny, jak chcesz. Jednak są też nieuniknione minusy. Jednym z nich jest ryzyko poczucia izolacji. Jeśli zawsze pracowałeś w dużym...