2 stycznia 2017 Udostępnij

Sheaffer - długopis czy pióro? Oto jest pytanie

Przedstawiamy porównanie dwóch produktów: Pióro Sheaffer oraz Długopis Sheaffer Sagaris. Jak myślicie, który zasługuje na zakup? O tym dowiecie się poniżej.

Można powiedzieć, że rynek artykułów piśmiennych oferuje produkty na każdą okazję i dostosowane do szerokiego wachlarza potrzeb. O ile w kwestii samych przyrządów do pisania liczba kategorii może przyprawić o lekki zawrót głowy, to w praktyce okazuje się, że głównym nurtem płyną dwie grupy produktów – długopisy i pióra. Kiedy warto skorzystać z prostszego rozwiązania, a w jakich sytuacjach lepiej sprawdzi się jego ekskluzywna alternatywa?

Mogłoby się wydawać, że w erze paperless rola tradycyjnych przyrządów do pisania zostanie zmarginalizowana. Nic bardziej mylnego. Papier nadal towarzyszy nam każdego dnia i żadne znaki nie wskazują na to, że w najbliższym czasie ulegnie to zmianie. W środowiskach biznesowych cyfryzacja jest mocno posunięta do przodu, mimo to pismo ręczne nadal odgrywa kluczową rolę zarówno w strukturach wewnętrznych, jak i w relacjach firma-firma i firma-klient.

Same przyrządy do pisania pełnią w tym przypadku niezwykle istotną rolę. O ile długopisy najczęściej są postrzegane w kategorii prostych narzędzi, to ekskluzywne pióra wieczne są czymś w rodzaju symbolu (choć być może określenie „insygnia władzy” byłoby bardziej adekwatne), którego zadaniem jest podkreślenie statusu społecznego, zawodowego i majątkowego.

Przeznaczenie piór i długopisów biurowych

Choć między długopisem i piórem występuje sporo wspólnych mianowników, to w praktyce okazuje się, że ich przeznaczenie jest zupełnie inne. Podobną analogię możemy zaobserwować w przypadku środków transportu – do celu dojedziemy niewielkim „wozidełkiem”, ale w pewnych okolicznościach znacznie lepiej sprawdzi się prestiżowa limuzyna. 

Pióro wieczne poniekąd pełni funkcję reprezentacyjną, wskazując na status jego posiadacza. Nie ma w tym nic dziwnego, wraz z rynkowym debiutem długopisów (które de facto są stosunkowo młodym wynalazkiem) pióra odzyskały powoli zanikającą pozycję dobra luksusowego. O ile przeciętny Kowalski znacznie chętniej sięga po długopis, to w dłoni prezesa Kowalskiego częściej zobaczyć można prestiżowe pióro. 

Nie znaczy to jednak, że wysoko postawione persony zapomniały o długopisach, co to to nie. W tym przypadku mamy do czynienia z rozgraniczeniem funkcji. Pióro sprawdza się jako przyrząd reprezentacyjny, wymagany przy oficjalnych okazjach. Długopis to natomiast „młot roboczy”, który jest niezastąpiony przy realizacji wielu codziennych zadań. 

Pióro Sheaffer

Produkty Sheaffer - wygoda użytkowania

Podpisanie ważnego kontraktu bądź umowy, sygnowanie faktury lub dokumentów obiegu wewnętrznego, adresowanie listu – w takich przypadkach pióro wieczne okazuje się jedynym słusznym narzędziem. Dlaczego? To bardzo proste – wszystkie wymienione wyżej czynności są realizowane z udziałem osób trzecich, a pióro użyte do złożenia podpisu ma znaczący wpływ na kwestie wizerunkowe. Mówiąc wprost – prezes wzbudza większy respekt jeżeli w towarzystwie współpracowników, kontrahentów lub klientów posługuje się piórem, to żelazna zasada biznesowego savoir vivre. 

Kolejna rzecz, w takich sytuacjach pióro okaże się też znacznie wygodniejsze od długopisu. Stalówka ślizga się po papierze kredowym ze znacznie większą swobodą niż końcówka wkładu długopisu, a jej konstrukcja wymusza na osobie piszącej większą staranność. Roli pióra nie można jednak zepchnąć wyłącznie do składania podpisów. Ze względu na ergonomiczne ukształtowanie i właściwą średnicę korpusu takie narzędzie doskonale sprawdzi się też w roli przyrządu do niespiesznego notowania i pisania korespondencji, a jak głosi etyka biznesu – oficjalny list napisany starannym pismem odręcznym ma większą moc sprawczą niż jego drukowany odpowiednik.

Są jednak sytuacje, w których pióro wykaże znacznie mniejszą przydatność. Po długopis warto sięgnąć w przypadku wypełniania dowolnych druków samokopiujących, które wymagają sporej siły nacisku. Przyrząd ten będzie też znacznie wygodniejszy w trakcie firmowej burzy mózgów, kiedy atmosfera przesiąknięta jest silnymi emocjami, a notatki muszą być sporządzane błyskawicznie.

Wniosek jest zatem prosty – każdy, kto chce podkreślić swój status i komu nieobce są elementarne zasady etyki biznesu, powinien mieć na podorędziu zarówno pióro, jak i długopis. Należy jednak pamiętać, że w tym przypadku prestiż wynika przede wszystkim z jakości. 

Pióro Sheaffer – cena podyktowana jakością

Wszędzie tam, gdzie liczy się jakość wykonania, elegancja oraz użyteczność, pod uwagę brana jest marka Sheaffer. Charakterystyczny symbol White Dot (biała kropka) już od ponad stu lat sygnuje perfekcyjnie zaprojektowane produkty, dedykowane dla szczególnie wymagających osób. Cena? Adekwatna do jakości. Wysokiej klasy pióro wieczne musi kosztować, jednak warto rozpatrywać taki wydatek w kategoriach zakupu na długie lata.

Sheaffer Sagaris – niebanalny długopis

Obok luksusowego i elegancko zaprojektowanego pióra nie wypada kłaść przeciętnego i niczym niewyróżniającego się długopisu. Idealnym uzupełnieniem będzie w tym przypadku model Sagaris. Niebanalny korpus został zaprojektowany z zachowaniem wszelkich zasad ergonomii, a sama jakość wykonania to majstersztyk godny symbolu White Dot.

Redakcja wyposaz-biuro.pl