20 marca 2018 Udostępnij

Musisz je mieć – 5 artykułów biurowych dla Ciebie

Istnieją rzeczy ważne i ważniejsze. Do tych ważniejszych zdecydowanie zaliczają się materiały biurowe w Twoim biurze. Które z nich są najważniejsze? Przede wszystkim te, z których Ty lub Twoi pracownicy korzystacie codziennie. Warto wiedzieć jakie dokładnie artykuły biurowe należą do tych niezbędnych. Będzie to idealny środek zapobiegawczy, dzięki któremu zmniejszysz ryzyko, że nagle czegoś Ci zabraknie. Chcesz wiedzieć? Przeczytaj!

Papier ksero na pierwszym miejscu

Zdecydowanie najważniejszym artykułem biurowym w każdym biurze jest papier. To właśnie na nim drukowane są najważniejsze dokumenty, umowy czy korespondencje. Firmy zazwyczaj kupują ogromną ilość ryz na raz, ponieważ arkusze bardzo szybko się kończą. Bez nich cała działalność byłaby sparaliżowana. Papieru używa się także do tworzenia różnego rodzaju reklam, np. ulotek, plakatów, broszur czy gazetek promocyjnych. Pomimo potęgi Internetu, ten sposób rozpowszechniania wiadomości na temat firmy wciąż nie wychodzi z mody. Niektóre biura stawiają również na tradycyjną formę prezentacji i zamiast tablic magnetycznych wybierają flipcharty, do których używania niezbędny jest papier. Nawet umowy o pracę, które podpisują poszczególni pracownicy wciąż zachowały starszą formę – najczęściej są właśnie papierowe. Z badań wynika, że polscy urzędnicy zużywają dziennie około 43 tony papieru. Statystyki idealnie obrazują zapotrzebowanie na ten artykuł. Skoro w samej Polsce dziennie użytkowane są tak ogromne ilości tego materiału biurowego, jak prezentuje się zużywanie go na świecie?

Długopis wciąż w modzie

Aby papier mógł być w pełni wykorzystany, nie wystarczy jedynie go zadrukowywać. Niezbędny okaże się także artykuł biurowy do pisania. Najważniejszym z nich, najczęściej używanym przez pracowników biurowych jest długopis. Zdobył on taką popularność, że sprzedaje się go nie tylko w sklepach papierniczych, ale również wielobranżowych, a nawet spożywczych. Używany zarówno w biurze, w różnych urzędach czy w domu, jest niezastąpionym materiałem biurowym. Długopis ma każdy – zarówno uczeń szkoły podstawowej, jak i prezes jednej z największych firm na świecie. Pomimo swojego wieku wciąż nie wychodzi on z mody i jest powszechnie użytkowany. Pracownik biurowy zazwyczaj nosi go ze sobą wszędzie. Jest jednym z podstawowych elementów wyposażenia jego teczki. Często znajduje się również na biurkach poszczególnych zatrudnionych. Jest to w końcu jeden z niezbędnych artykułów biurowych. Niektóre firmy zlecają drukarniom stworzenie długopisów z własnym logo. Jest to dobry sposób na reklamę. W końcu długopisy takie można wręczyć, np. najważniejszym klientom, żeby podpisując ważne umowy czy robiąc kosztorys na kolejny miesiąc mieli na uwadze Twoją firmę.

zeszyt

Zanotuj najważniejsze informacje

Artykuły szkolne nie są przeznaczone jedynie dla uczniów. Równie często korzystają z nich dorośli ludzie. Dobrym przykładem takich materiałów są zeszyty. Prawie każdy pracownik biurowy posiada notatnik, w którym zapisuje najważniejsze informacje, np. daty istotnych spotkań lub nowe numery telefonów. Niektórzy lubią również wizualizować sobie w takim zeszycie różnego rodzaju projekty, które później przenoszone są na ekran komputera. Warto więc posiadać co najmniej jeden. Jeśli jednak wolisz materiały biurowe mniejszego formatu, możesz wybrać mały notesik, który zmieści się nawet do kieszeni. Dobrym rozwiązaniem będzie także kalendarz personalny. Wystarczy otworzyć go na stronie z interesującą Cię datą i wpisać numer telefonu lub podstawowe informacje o spotkaniu biznesowym. Alternatyw jest wiele, więc możesz wybrać taką, która najbardziej Ci się spodoba. Pamiętaj, że artykuł biurowy, w którym będziesz mógł sporządzić notatki to podstawa w pracy biurowej. Nie zawsze masz przy sobie laptop, nie mówiąc już o komputerze stacjonarnym, a zeszyt możesz wrzucić do torby i ponieść ze sobą wszędzie.

Gdzie przechowasz swoje dokumenty?

Ważne jest, abyś miał miejsce, w którym możesz bez stresu umieścić wszelkiego rodzaju zadrukowane arkusze, np. umowy podpisane z klientami czy korespondencję. Czy wrzucenie tego wszystkiego bezpośrednio do szafki będzie dobrym ruchem? Zdecydowanie nie. Warto kupić materiały biurowe, które pomogą w uporządkowaniu sterty dokumentów. Idealną inwestycją będą więc wszelkie segregatory, skoroszyty czy teczki. Dzięki nim dużo łatwiej będzie Ci odnaleźć potrzebny akurat arkusz. Do tego w bardzo elegancki sposób zagospodarujesz przestrzeń Twojej szafy, nie wpychając do niej sterty papierów na siłę. Artykuły szkolne tego typu nie są drogie – ceny niektórych z nich nie przekraczają nawet symbolicznej złotówki. Nie świadczy to jednak o ich bezużyteczności. Wręcz przeciwnie, przydadzą się w każdym biurze. Już na samym początku warto w nie zainwestować, żeby później nie mieć problemów z szybkim odnalezieniem niezbędnych w danej chwili dokumentów. Dzięki segregatorom czy teczkom unikniesz również drobnych uszkodzeń arkuszy, które mogłyby grozić im, gdyby fruwały wolno po całym biurze.

Zszywacz łączy

Pracując w biurze bardzo często trzeba łączyć dokumenty, np. paragony z fakturami. Jaki artykuł biurowy spełni funkcję łącza lepiej, niż zszywacz? To urządzenie, ogólnodostępne w każdym sklepie papierniczym, okazuje się być niezbędną częścią wyposażenia biura. Tworząc materiały promocyjne, drukując dokumenty dla pracowników czy grupując korespondencję wewnętrzną najczęściej używamy właśnie zszywacza. Jego dużym plusem jest łatwość ewentualnego wyjęcia zszywki, po której zostaje jedynie mały ślad, mniej widoczny, niż np. dziurka zrobiona dziurkaczem. Mimo to takie łączniki są trwałe i naprawdę dobrze spinają ze sobą dokumenty. Warto więc zainwestować w zszywacz, który nie kosztuje dużo, a może bardzo ułatwić nam pracę, pomagając w porządkach. Jego plusem jest także niewielki rozmiar, dzięki któremu można postawić go na biurku, nie ograniczając tym przestrzeni na inne przedmioty. Wyposażenie biura składa się nie tylko z mebli, takich jak ergonomiczne krzesło i biurko czy podstawowych artykułów – długopisu i kartki. Zszywacz również jest jego niezbędną częścią.

 

Redakcja wyposaz-biuro.pl