8 listopada 2016 Udostępnij

Jak wygląda biuro Google?

Pianino czy stoły bilardowe w miejscu pracy to już przeżytek. Google stawia na coraz to nowe i bardziej odważne rozwiązania. Mówi się, że Google to pierwsza na świecie korporacja, w której znalazła się zjeżdżalnia. Na tym jednak firma nie poprzestała.

Ostatnio na przykład powierzając urządzenie amsterdamskiego biura D/DOCK, firma zażyczyła sobie, by nowa siedziba wyglądała jak garaż, w którym twórcy Google’a uruchomili swoją wyszukiwarkę.

Filozofia wystroju Google

Jak powszechnie wiadomo, Google słynie z najbardziej ekstrawaganckich, a przy tym najbardziej przyjaznych dla pracownika miejsc pracy. Niemal każdy, przy okazji dyskusji o wystroju, który inspiruje pracowników do pracy, słyszał o Google. To właśnie ta firma jest stawiana za wzór dla wielu pracodawców, którzy zastanawiają się nad tym, jak pobudzić do działania swoich pracowników. W założeniu, w firmie Google’a każdy pracownik powinien czuć się nie tylko dobrze i komfortowo, ale także móc znaleźć przestrzeń, w której rozbudzi swoją kreatywność. To właśnie ona jest motorem napędowym rozwoju. To dzięki niej powstają najlepsze projekty, a firma zyskuje.

Dlatego Google z myślą o swoich pracownikach, stwarza im maksymalnie kreatywne warunki do pracy. Wśród 70 biur na całym świecie nie sposób znaleźć drugiego takiego samego. Mimo to każde z nich jest tworzone według tych samych założeń. Wspólne cechy to przede wszystkim wystrój, który ma wyrażać charakter kraju czy regionu, w którym znajduje się siedziba, strefy relaksu, open space’y oraz miejsca, gdzie każdy w samotności może skupić się na pracy.

Ponadto Google dużą uwagę przykuwa do drobiazgów. Każdy przedmiot, każdy zszywacz czy dziurkacz musi mieć swoje ustalone miejsce i konkretne przeznaczenie. Google nie zaśmieca swojego biura niepotrzebnymi przedmiotami. Więcej, nawet takie z pozoru drobne rzeczy jak zszywki czy koperty nie leżą porozrzucane w biurowej szufladzie, ale mają konkretnie wyznaczone miejsce. Pamiętajmy, że niezależnie od miejsca pracy to przede wszystkim porządek, a nie niebanalnie wyglądające wnętrza, sprawia, że pracuje nam się wydajniej. Gdy już zadbamy o porządek, wtedy można – na wzór Google - wprowadzać kreatywne rozwiązania w swojej firmie.

Zanim jednak to zrobimy, przyjrzyjmy się, jak zrobili to w konkretnych Google.

Różnorodne jak Izrael

Gaje oliwne, plaże czy plantacje owoców cytrusowych – to nie miejsce, gdzie można spędzać wakacje, ale siedziba firmy Google. W izraelskim biurze Google’a mamy do czynienia z motywami typowymi dla tego kraju. W siedzibie znajduje się wiele pięter, z czego każde wygląda inaczej. Twórcy tłumaczą: - Budynek jest taki jak społeczeństwo izraelskie – różnorodne.

Dzięki temu każdy z pracowników może odnaleźć przestrzeń najdogodniejszą dla niego i dla jego rozwoju. W innej siedzibie nie tylko na podłodze, ale i na ścianach umiejscowione zostały krzesła. Jeśli marzeniem pracownika jest praca w domku na drzewie, Google stwarza takie warunki. Ta nietypowa atmosfera sprawi, ze każdy z obecnych pracowników będzie czuł się wyjątkowo.

Nowoczesne biurowce

Najzwyklejszy papier fotograficzny, markery, rystor czy koperty bąbelkowe w siedzibie Google’a oznaczone są logiem firmy. To dodatkowo umacnia w pracownikach przekonanie, że pracują w firmie, która stawia na unikalność, różnorodność i indywidualne podejście zarówno do pracownika, jak i klienta. Każdy z osób pracujących w Google ma spersonalizowane identyfikatory plastikowe oraz smycz na klucze czy na identyfikator w kolorach zarezerwowanych dla firmy.

Jak u siebie… w londyńskim biurze

Sterylne ściany, futurystyczne wnętrza – nie w londyńskiej siedzibie Google. Tu króluje iście domowy wystrój. Dzięki wygodnym sofom, lampom z abażurem czy innymi bibelotami wnętrze zyskuje domową, rodzinna atmosferę. Wielu osobom właśnie w takich warunkach najlepiej się pracuje, ponieważ czują się jak u siebie w domu.

Są jednak i tacy, którzy bardziej od spokoju cenią sobie atmosferę, która kojarzy się z pracą. Również dla tych osób Google znalazło rozwiązanie. Firma udostępnia im klasyczne gabinety, gdzie najzwyklejszy zszywacz biurowy, papier, segregator i inne typowe akcesoria biurowe leżą na biurku. To tu pracownicy, choć na chwilę mogą poczuć się jak w prawdziwej pracy. Nie mogą za to tego powiedzieć osoby, którzy pracują w japońskim Google.

W najnowszym biurze, które powstało w Japonii, można zdecydowanie zapomnieć o biurku zapełnionym pudełkami na dokumenty, pisakami czy segregatorami. Można za to spotkać elementy, które nawiązują do wprost do kultury i tradycji japońskiej. Szwajcarskie natomiast wygląda jak oceanarium, a swoją kolorystyką nawiązuje do szwajcarskiej tradycji.  Każde kolejne biuro jest budowane zgodnie z założeniem, by jego wystrój prezentował cechy typowe dla danego zakątka świata.

Redakcja wyposaz-biuro.pl