6 grudnia 2016 Udostępnij

Co powinno być pod ręką, żeby wygodnie pracować?

Codzienność w biurze zwykle nas nie rozpieszcza. Dlatego warto samemu zadbać o siebie i mieć pod ręką wszystko, co może nam się przydać podczas wykonywania codziennych obowiązków. W zależności od tego, jakie zadania przed nami stoją, możemy dobrać odpowiednie przedmioty, które ułatwią nam pacę.

Kolorowe akcesoria biurowe na pracę nad projektem

Minęły już czasy, gdy karteczki samoprzylepne, zszywacze, dziurkacze czy zakreślacze były towarem luksusowym. Teraz te przedmioty znajdziemy na niemal każdym biurku w pracy. Nic dziwnego. Przydają się zawsze, gdy czas zaplanować nową kampanię, rozpisać nowy projekt czy przedstawić nowy pomysł.

Podczas procesu tworzenia możemy zaopatrzyć się w duże arkusze, ale zwykły papier w formacie A4 powinien nam wystarczyć. Wszystko jednak zależy od naszych preferencji i od tego, ile przestrzeni potrzebujemy do tego, by rozpisać najważniejsze punkty naszego planu.

Gdy pracujemy nad projektem, świetnie sprawdzą się także różnego rodzaju tablice korkowe oraz tablice magnetyczne, gdzie możemy zawieszać najważniejsze punkty naszej pracy. Dzięki temu możemy nie tylko śledzić najważniejsze punkty naszego projektu, ale również korygować go poprzez wymazanie gąbką niepotrzebnych treści czy wykonanych zadań.

Ponadto, gdy nasz projekt jest kwestią tajną, zadbajmy maksymalnie o to, by nikt niepowołany nie dowiedział się o naszych planach. W tym celu możemy założyć na monitor filtr prywatyzujący, który sprawi, że nikt nie zobaczy, co mamy włączone na ekranie.

Jeśli projekt wymaga kontaktu z wieloma osobami, zamiast bazy w komputerze, możemy po prostu w wizytowniku umieścić ich wizytówki. Dzięki temu wszystkie kontakty będziemy mieć umieszczone w jednym miejscu i bez konieczności włączania komputera będziemy mogli skontaktować się z wybraną przez nas osobą.

Kalendarz i flipchart na pracę pod presją czasu

Praca pod presją czasu nie tylko Cię nie zniechęca, ale jest dodatkową motywacją? 

Jeśli tak, to zapewne zapisałeś w życiu już niejeden kalendarz oraz notes. Wiesz, jak ważna jest dobra organizacja czasu, dlatego planujesz z wyprzedzeniem i zazwyczaj masz dokładnie przemyślane, co będziesz robić w danym dniu. Jesteś jak prawdziwy sportowiec, dla którego każda sekunda przeznaczona na pracę jest cenna i ważna. Dlatego nie zapominaj o tym, by dziś również zabrać ze sobą swój terminarz i uzupełnić w nim wszystkie najważniejsze punkty. 

Wiadomo, nie należy sztywno trzymać się ustalonych planów. Jak wynika z dziesiątków badań, praca, którą mamy wykonywać w ściśle określonych ram, nie pozwalająca nam na własną inwencję i elastyczność, blokuje naszą kreatywność i doprowadza do tego, że zamiast wymiernych korzyści, często mamy poczucie, że zadanie zostało zaliczone, ale nie przyniosło nam satysfakcji.

Organizacja pracy

Jeśli więc i Ty musisz być „kreatywny na życzenie”, ponieważ w krótkim odstępie czasu musisz stworzyć wiele twórczych i ambitnych projektów, pamiętaj, że wysoka odporność na stres to nie wszystko. Równie ważna jest także umiejętność pracy pod presją czasu, co w efekcie przekłada się na to, że z jednej strony potrafisz szybko wykonywać swoje zadania, a z drugiej potrafisz je w odpowiedni sposób zaplanować.

Odpowiednie rozpisanie najważniejszych zadań na kartce papieru czasem wystarczy, ale w sytuacji, gdy takim planem musimy podzielić się ze współpracownikami na spotkaniu, wykorzystaj tablicę magnetyczną. Jednym z najmodniejszych jej typów jest obecnie flipchart magnetyczny oraz planner magnetyczny, który dzięki temu, że ma już fabrycznie nadrukowaną tabelkę z miesięcznym albo rocznym planem jest bardzo przydatny, kiedy rozpisujemy plany i etapy projektu na przestrzeni kilku miesięcy.

Do wypełniania faktur? Druki akcydensowe!

Gdybyśmy chcieli stworzyć niezbędnik księgowego, wzięlibyśmy pojemnik, który wyglądałby jak zwykłe pudełko kartonowe i włożylibyśmy tam takie przedmioty jak: druki samokopiujące, teczki na dokumenty, koszulki, segregator, przekładki i wkłady do segregatora. Nie zapomnielibyśmy również o narzędziach do pisania. Współcześnie większość prac wykonuje się na komputerze. Mimo to, w każdym gabinecie księgowego potrzebne są wytrzymałe długopisy. Aby podczas ręcznego uzupełniania dokumentów nie doszło do sytuacji, że tusz się rozmaże, koniecznie wybierajmy szybkoschnące wkłady do długopisów. 

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się obecnie pióra, które nadal są bardziej cenionym narzędziem do pisania niż długopis. Pamiętajmy jednak o pewnych ograniczeniach, jakie mogą nieść zarówno długopisy, jak i pióra. Ten ostatni przedmiot, mimo że wzbudza w nas wrażenie elegancji, nie zawsze nadaje się do pisania. Po pierwsze, gdy mamy niskiej jakości naboje do pióra, pisząc możemy po prostu je rozmazać. Duży problem mają tu osoby leworęczne, które statystycznie częściej rozmazują przygotowane przez siebie treści. Po drugie, pióro dużo łatwiej można wymazać niż długopis. Chociaż w erze długopisów wymazywalnych tu również nie trudno o błąd. 

Rozwiązaniem będzie użycie pióra, z niewymagalnym atramentem. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nikt nie wykorzysta faktu, że pióro można wymazać.

Księgowi, osoby tworzące nowe strategie i projekty oraz pracujący pod presją czasu – oni wszyscy potrzebują udogodnień i artykułów, które pozwolą im na wydajną pracę w biurze.

Redakcja wyposaz-biuro.pl