18 listopada 2016 Udostępnij

Minimalizm w biurze

Meblościanka pełna materiałów biurowych, biurko, na którym znajdziemy papier ozdobny, porozkładane wszędzie akta, wizytownik oraz inne gadżety, których nie powstydziłby się niejeden sklep papierniczy online – taki wystrój dawno już jest passe. Teraz modny staje się minimalizm.

Wyrzuć niepotrzebne segregatory, schowaj zszywacz!

Mniej znaczy więcej – to główne założenie minimalizmu. I racja. Spójrzmy na prosty przykład: czasem, gdy pracujemy mniej godzin, jesteśmy bardziej efektywni niż gdybyśmy pracowali więcej godzin.

Analogicznie mniejsza liczba przedmiotów w naszym otoczeniu jest dla nas lepsza, ponieważ gromadzimy wokół siebie, wtedy tylko takie materiały biurowe na przykład firmy Durable, które są niezbędnie potrzebne do naszej codziennej pracy. Dzięki temu, oszczędzając miejsce, oszczędzamy również czas na poszukiwanie przedmiotów na naszym biurku.

Porządek na stanowisku pracy to coś, o co należy dbać w każdej sytuacji. Jeśli natomiast chcemy postawić na minimalizm. Nie musimy rezygnować z artykułów biurowych na naszym biurku. Plastikowa półka z powodzeniem zastąpi większe drewniane. Możemy również zrezygnować z takich artykułów jak: pudełka papierowe, spinacze biurowe czy dziurkacz brzegowy. Zastanówmy się, czy te i inne narzędzia muszą koniecznie zajmować miejsce na naszym biurku. Minimalizm to przecież nie tylko mniejsza liczba rzeczy, ale również sztuka rozróżniania między tym, czego chcemy, a tym, czego potrzebujemy.

Wybierz to, co jest ci potrzebne. Nie zagracaj swojego biurka niepotrzebnymi przedmiotami. To tylko zmniejszy Twoją efektywność!

Odpowiedni wystrój to podstawa

Minimalizm to nie tylko podejście do porządku na biurku. To przede wszystkim rozwiązanie mające na celu takie urządzenie biura, by móc w stu procentach, czerpać inspirację z przestrzeni. Niczym niezakłócona, nie zagracona przestrzeń to idealne miejsce do tego, by tworzyć nowe koncepcje i pomysły.

Stanowisko pracy

Nie wierzysz?

Zrezygnuj z wielkich meblościanek na rzecz nie rzucających się w oczy minimalistycznych półek. Zrezygnuj z ostrych kolorów ścian. Postaw na stonowane barwy. Niech nic nie rozprasza Twojej uwagi. Wybierz biały kolor sufitów. Jaskrawe etui na dokumenty zastąp wizytownikiem w stonowanej barwie.

Minimalizm to również dobieranie sprzętu w taki sposób, by maksymalnie ograniczyć koszty. Z tego powodu wybierajmy taki, który jest ergonomiczny i wygodny. W tym celu zdecydujmy się na sprawdzone rozwiązania, takie jak krzesło odpowiedniej marki.

Zarządzaj czasem jak minimalista

Mniejszym kosztem wykonuj swoje codzienne zadania. Przekonaj się, że nieustanna praca jest mniej produktywna niż podział obowiązków na konkretne bloki czasowe. Poświęć 15 minut czasu na pracę. Wyłącz wszystkie rozpraszacze, takie jak telefon czy portale społecznościowe i po prostu skup się na wykonywaniu swojego zadania. Perspektywa, że za kilkanaście minut zrobisz sobie przerwę, będzie naprawdę mobilizująca dla Ciebie. Jak widać sposobem na odpowiednie i efektywne wykonywanie swoich obowiązków jest po prostu skupienie się na nich. Rozpoczynaj od kilkunastominutowych bloków czasowych. Jeśli w ten sposób wyćwiczysz swój umysł niedługo okaże się, że będziesz w stanie skupić się dłużej.

Wykonując zadania z podziałem na bloki czasowe, powinniśmy pamiętać również o określeniu hierarchii ważności konkretnych obowiązków. Zatem długopisy, zakreślacze, notesy i zeszyty w dłonie. Najpierw sporządźmy listę naszych obowiązków. Następnie określmy, które z tych zadań jest najważniejsze i rozpocznijmy wykonywanie planu od zrealizowania tego punktu.

Kierujmy się zasadą, że co najmniej jedno zadanie mamy zrealizować w ciągu jednego dnia. Gdyby nawet nie udało nam się wykonać wszystkich zleceń, które założyliśmy, że  zrobimy, to zawsze możemy powiedzieć, że najważniejsze, co mieliśmy do zrobienia jest już  gotowe.

Dzięki temu będziemy czuć się bardziej komfortowo. Uważajmy więc, by nie wpaść w pułapkę maksymalizmu. Lepiej, jeśli jedną rzecz wykonamy dobrze niż cały szereg z błędami. Odpowiednio dobrane artykuły piśmiennicze to coś, co z pewnością ułatwi nam wykonywanie zadań. Zamiast jednak wybierać tysiące złej jakości piór, które zepsują się od razu, zainwestujmy w jedno, ale solidne pióro.

Redakcja wyposaz-biuro.pl