22 listopada 2016 Udostępnij

Biuro Facebooka

Jak wygląda wnętrze siedziby Facebooka? Jaką filozofią kierują się pracownicy tego największego portalu społecznościowego na świecie? Przyjrzyjmy się facebookowemu wnętrzu od środka.

Jeszcze wiele przed nami

Od czasów, kiedy to Mark Zuckerberg tworzył swój portal w harvardzkim akademiku minęło już kilkanaście lat. Dziś jego firma odniosła tak spektakularny sukces, że siedziby jego firmy spotkamy już w niemal każdej części świata. Duże zainteresowanie portalem polskiej części użytkowników sprawiło, że zarząd Facebooka podjął decyzję, by otworzyć placówkę również w Polsce.

Gdyby sukces Facebooka mierzyć w liczbie użytkowników, stwierdzilibyśmy, że nikt ze sporządzających statystyki nie spodziewałby się, że będzie tak spektakularny. Zresztą, tak na marginesie, które statystyki choć w części są zgodne z prawdą. Natomiast, gdyby przeanalizować, jakie skutki niesie ze sobą tak wysoka liczba użytkowników, to okazałoby się, że Facebook jest jednym z najlepszych narzędzi nie tylko do komunikowania się, ale przede wszystkim do reklamowania się w przestrzeni internetowej.

Biorąc pod uwagę fakt, że niemal każdy z nas zna osobę, która korzysta z tego środka komunikacji, można by stwierdzić, że obecnie to najskuteczniejszy sposób na informowanie społeczeństwa o zmianach na świecie i w Polsce. Wykorzystali to reklamodawcy, którzy korzystają z Facebooka, by prowadzić swoje kampanie reklamowe. To wszystko wpływa na to, że przemysł reklamowy coraz prężniej rozwija się również w sieci. Gdyby jednak nie możliwości dane nam przez Facebooka, rozwój Internetu i całej branży reklamowej wyglądałby zupełnie inaczej.

Tyle fakty, a jak to wygląda z tej mniej rzeczowej strony?

Żadne liczby czy dane nie mówią wprost, że wiele w tej materii to zasługa inspirująco wyglądających wnętrz. Każde biuro Facebooka na świecie posiada niedokończony sufit, zgodnie z ideą „Sky is the limit”, dzięki temu pracownicy dostają sygnał, że tworząc, projektując, pracując dla Facebooka, nie mają żadnych ograniczeń w działaniu.

Bez ograniczeń

Facebook jako pracodawca daje im wolność również w wyborze narzędzi, którymi będą się posługiwać. Tyczy się to zarówno aplikacji, jak i artykułów biurowych, na które decydują się pracownicy. Zwyczajny klej super glue czy też klipy biurowe mogą okazać się wspaniałym inspiratorem. Pracownicy Facebooka jako osoby kreatywne zdają sobie sprawę z tego, że każdy element otaczającej rzeczywistości może być sposobem na to, by podnieść poziom naszej twórczości.

Projektanci wnętrza budynku Facebooka zauważyli tę prostą zależność: kreatywność wzrasta wraz z poziomem innowacji i zaskakujących elementów we wnętrzu. Z tego powodu stworzyli wnętrze, które zaskakuje nie tylko kolorystyką, ale także funkcjonalnością. W polskiej siedzibie cztery filary nawiązują napisami i kolorystyką do czterech krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Ciekawym rozwiązaniem jest również stworzenie ściany magnetycznej, na której zawieszone są magnesy z krajami, w których działa Facebook. W warszawskiej siedzibie – podobnie jak w innych na świecie - dominuje open space. W takiej przestrzeni pracuje również Mark Zuckerberg, który nie zamyka się przed załogą. W ten sposób stawia się na równi z innymi pracownikami, ponieważ pozwala na bezpośredni kontakt ze sobą bez względu na pozycję w firmie.

Siedziba facebooka

Oprócz tego, że twórca Facebooka jest osobą kreatywną, jest również bardzo zdyscyplinowany. To właśnie dokładność i precyzja sprawiają, że Facebook tak prężnie się rozwija. Mark Zuckerberg wie, jak ważna jest prywatność i zdaje sobie sprawę, że niektórzy pracownicy najlepiej działają, gdy siedzą sami. Dlatego w każdej siedzibie Facebooka dostępne są osobne gabinety, gdzie każdy z pracowników ma do dyspozycji papier, zakreślacze, segregator, teczki, długopisy oraz inne przybory, dzięki którym może tworzyć nowe projekty i pracować.

Facebooka kontakty z innymi

Klienci – to najważniejsza grupa dla Facebooka. Jak na nowoczesną i innowacyjną korporację przystało, Facebook stawia na bezpośredni kontakt. Facebook skraca dystans z klientami, nie tylko zapraszając ich do swojej siedziby, ale również pozwalając im na podpisanie się markerami na ścianie Facebooka.

Co więcej, Facebook odwiedzającym wręcza w prezencie różne ciekawe artykuły od pendrive’ów poprzez notesy biurowe, długopisy po ciekawe etui na dokumenty. Nie tylko ze względu na te drobne upominki, ale przede wszystkim na to, jak udaną współpracę można nawiązać z Facebookiem i za jego pośrednictwem. Może warto w swoim wizytowniku mieć kontakt do polskiej obsługi Facebooka?

Redakcja wyposaz-biuro.pl