7 listopada 2016 Udostępnij

Jak wygląda wnętrze wytwórni filmowej Pixar?

Wycisnąć kreatywność. Stworzyć nowe postaci i scenariusze tak, by cały świat, a przynajmniej Hollywood, oszalał. Wzmocnić markę i sprawić, by portfel firmy stał się jeszcze grubszy. Oto główne cele, które przyświecają wytwórni filmów Pixar. Pewnie dlatego biuro oraz przestrzeń na zewnątrz budynku firmy wygląda tak niecodziennie

Zdyscyplinowana kreatywność

Rozbudzać kreatywność – to główny cel wytwórców z Pixar, którzy wyznają zasadę, że twórczość nie jest efektem artystycznego rozhukania ani też dziełem przypadku. Jest to raczej proces, w którym za pomocą odpowiednich czynników pobudza się człowieka do działania.

Bazując na tej wiedzy, projektanci ze studia Pixar zdecydowali, że każdy element wystroju – począwszy od wejścia, gdzie wita nas jeden z bohaterów stworzonych przez twórców ze studia, aż po biurko konkretnego pracownika i każdy segregator, każdą zszywkę i każdy inny drobiazg - ma rozbudzać wyobraźnię pracowników i zwiększać ich kreatywność.

Celem nadrzędnym jest stuprocentowe wykorzystanie potencjału pracowników. Wiedząc o tym, że większość ludzi to ekstrawertycy, którzy znajdują najlepsze rozwiązania i są najbardziej kreatywni, gdy są otoczeni innymi inspirującymi osobami – Pixar stworzył przestrzenie, gdzie wszyscy pracownicy – niezależnie od tego, jaką funkcję w firmie pełnią – mogą spotykać się i niczym nieskrępowani ze sobą rozmawiać. To właśnie nie tytuły czy wykształcenie, ale umiejętność dostrzegania rzeczy, których inni nie potrafią dostrzec wpływa na naszą kreatywność w największym stopniu.

Ile wystarczy, by stworzyć dobry film?

I nie chodzi tutaj o pieniądze, które należy wydać na tego typu rozwiązanie. Niektórym wystarczy spojrzeć na kalkę kreślarską, wziąć ołówek w dłonie i stwarzać nowe obrazki. Inni natomiast potrzebują dodatkowej stymulacji. Dlatego w studiu Pixar przygotowano miejsca, gdzie pracownicy mogą się spotkać i wspólnie stymulować do pracy. Niektórzy robią to w sposób tradycyjny, na przykład siedząc na sofach albo przy biurku, gdzie mają porozklejane karteczki samoprzylepne, inni natomiast inspirują się poprzez spędzanie czasu w pokojach zabaw, w domku na drzewie, który jest zamontowany w pracy bądź na zjeżdżalniach. To wszystko sprawia, że codzienna praca jest jeszcze bardziej wydajna i kreatywna.

Jeśli dzięki tym zabiegom powstały takie postacie jak: Wall-e czy Nemo, wytwórnia dobrze zainwestowała. Niczym są przecież koszty, jakie ponieśli w porównaniu do tego, ile dzięki temu zarobili. Niczym jest również dyplom, który każdy z nich posiada w stosunku do tego, ile mogą dzięki takiej stymulacji stworzyć. Patrząc na studio Pixar każdy z pracodawców, którzy chcieliby, aby ich pracownicy działali w sposób podobny do twórców studia, powinien wziąć pod uwagę wygląd wnętrza, kiedy zastanawia się nad tym, w jaki sposób stymulować ludzi do pracy.

O tym, że strategia studia Pixar jest skuteczna świadczą między innymi nagrody – niemal 30 Oskarów, które studio otrzymało za swoje prace. Większą natomiast nagrodą jest zadowolenie widzów.

Wytwórnia filmowa

Dzieła Pixar w kulturze masowej

Niejeden tornister szkolny czy też piórniki dla dzieci są ozdobione postaciami, które swój  żywot rozpoczęły na kartce papieru w studiu Pixar. Wielu kultowych bohaterów wyszło przecież spod ręki zdolnych grafików i twórców z tego studia graficznego Pixar.

Inspiracje możemy zobaczyć zresztą nie tylko na przyborach szkolnych do pisania,  ale również na innych elementach. Ktokolwiek chodzi do szkoły lub ma dziecko w tej instytucji, wie, że zeszyty szkolne czy pudełka tekturowe, w których można kompletować różne materiały, są ozdobione postaciami z animacji studia Pixar.

Zainteresowanie dziełami z tego studia graficznego poszło tak daleko, że dzieci same na zajęciach plastycznych czy artystycznych tworzą prace inspirowane „Toystory”  czy „Gdzie jest Dolly?”. Jak powszechnie wiadomo, dzieci są tak twórcze, że wystarczy im zwyczajny papier kolorowy, klej biurowy i nożyczki, by mogły tworzyć wspaniałe prace inspirowane bohaterami ulubionych bajek.

Dzieci to również ta grupa, która jest najbardziej podatna na reklamy, a przy tym potrafi na rodzicach wymuszać kupno teczki czy piórnika z bohaterami z ulubionych animacji.

Życie bez dzieł twórców z Pixar byłoby co najmniej nudne. Wiadomo, cała ich kreatywność nie jest zdeterminowana przez wystrój, ale w znaczącym stopniu inspiruje projektantów i grafików do działania. Pamiętajmy o wpływie wystroju na kreatywność przy urządzaniu własnego biura

Redakcja wyposaz-biuro.pl