1 listopada 2016 Udostępnij

Jak wyglądają biurka w miejscach pracy?

Wpisujące się w trend minimalizmu czy raczej pełne szafek i półek, wypełnionych różnorodnymi artykułami biurowymi. Jak wyglądają i czym cechują się biurka w miejscach pracy? Sprawdziliśmy. Wnioski mogą zaskoczyć.

Zakreślacze, etykiety samoprzylepne i papier do drukarki

Oto podstawowe wyposażenie biurka wielu pracowników. Nic dziwnego. W codziennej pracy te materiały biurowe są konieczne do wypełniania obowiązków pracowniczych. Przydają się, gdy pracujemy nad nowym projektem albo planujemy kolejne kroki naszej kampanii. Na firmowych biurkach często widnieją produkty firmy Donau. Jest ona wiodącym i cenionym dostawcą artykułów dla biur. 

Polscy pracownicy lubią także otaczać się różnego rodzaju gadżetami firmowymi –od kubka i etui na identyfikator po notesy firmowe. Oczywiście, przedmioty i materiały biurowe, które znajdziemy na biurkach polskich pracowników to temat bardzo szeroki, skupmy się jednak na innych aspektach biurka pracowniczego.

Środki czystości nie pomagają na brud przy biurku?

Bałagan na biurku rokrocznie generuje w amerykańskich przedsiębiorstwach straty w wysokości 177 mld dolarów – wynika z badań przeprowadzonych przez Brother International. Co więcej, 60% amerykańskich pracowników przyznaje, że na ich stanowisku pracy panuje nieporządek, z czego aż 73% deklaruje, że nie wyobraża sobie sytuacji, gdyby musieli sami zająć się czyszczeniem swojego biurka.

Według tej grupy badanych sprzątnięciem ich biurka powinny zająć się inne osoby, na przykład personel sprzątający. Polacy nie pozostają w tyle za Amerykanami – wśród naszych rodaków panują podobne zwyczaje jak u kolegów zza Oceanu.

Mimo że 9 na 10 osób z tej grupy dostrzega problem, to wolą nadal siedzieć przy nieuporządkowanym biurku i tracić rocznie prawie dwa tygodnie pracy na szukanie różnych dokumentów. 76 godzin – tyle czasu w ciągu roku poświęcają na szukanie potrzebnych materiałów, teczek czy segregatorów w swoim biurku.

Wielu pracowników, oprócz tego, że jest zakopanych w swoich dokumentach i obwolutach, żyje w takim brudzie, że na powierzchni ich biurka przyschły resztki rozlanego napoju czy jedzenia.

Tymczasem kilkanaście minut sprzątania takiego miejsca, wystarczy, by było czyste. Posprzątanie takiego miejsca nie wymaga wiele energii. Ważne, byśmy mieli plan działania w takiej sytuacji. Najpierw posegregujmy dokumenty. Kartonowe pudełka nam w tym pomogą. To do nich możemy powrzucać wszystkie niepotrzebne nam teczki, zeszyty szkolne, czy też inne materiały.

Przestrzeń biurowa

Wystrój biurka a osobowość pracownika

Pracownicy często dekorują swoje biurka, zapominając o tym, że od tego, jak ono się prezentuje, często zależy ogólna ocena pracownika, także to, w jaki sposób jest postrzegany przez swojego szefa.

Badania wskazują, że 57% szefów ocenia swoich pracowników patrząc na biurko. Stereotypy każą nam wierzyć, że zabałaganione i chaotycznie urządzone biurko należy do osób kreatywnych. Natomiast biurka, gdzie wszędzie porozkładane są papiery należy do pracoholika. Biurko, na którym panuje pedantyczny porządek należy do osoby konkretnej, skupionej na efektywnej pracy. Zbyt spersonalizowane biurko z drogimi produktami oraz artykułami, które pokazują sukces, jaki odniósł ich właściciel, może świadczyć o tym, że mamy do czynienia z osobą, która z natury jest przywódcą.

Warto wykorzystać wiedzę o tym, co biurko mówi o człowieku. Dzięki temu będziemy mogli lepiej rozpoznawać potrzeby współpracowników, a przede wszystkim coś dowiedzieć się o ich charakterze.

Biurko to nasze centrum pracy. Zadbajmy więc o to, by panował na nim względny porządek. Nikt przecież nie chciałby z powodu poplamionej teczki czy zmokniętego od rozlanej wody segregatora, tracić pracy. Pamiętajmy więc zawczasu o tym, by dbać o biurko w pracy, co najmniej tak jako o swoje.

Redakcja wyposaz-biuro.pl