Będąc pisarzem – wyposażenie idealne
Niektórzy ludzie posiadają bardzo bogatą wyobraźnię. Dodatkowo mają ogromny talent do tworzenia i poprawnego zapisywania historyjek lub wierszy, malowania obrazów czy komponowania. Do grupy kreatywnych osób bez wątpienia możemy zaliczyć pisarzy. Wbrew pozorom nie mają oni łatwej pracy – przelanie myśli na papier często wiąże się ze stresem, ograniczonym czasem, a nawet brakiem snu. Nic jednak nie zastąpi im satysfakcji, którą odczują, gdy skończą pracę nad książką czy tomikiem wierszy. Aby bez zbędnego stresu i marnowania czasu dotrzeć do tak przełomowego momentu, warto utrzymać porządek w swoich notatkach oraz pamiętać o własnym zdrowiu. Przedstawiamy artykuły biurowe, które w tym pomogą.
Krok pierwszy – biurko i krzesło
Nie od dziś wiadomo, że wyposażenie biura ma ogromny wpływ na pracę, a nawet samopoczucie jego użytkownika. Co zrobić, żeby plecy nie bolały? Istnieje kilka prostych porad, do których powinien stosować się pracownik siedzący za biurkiem, np. pisarz. Przede wszystkim warto zadbać o odpowiednie meble. Krzesło biurowe, na którym siedzisz powinno być ergonomiczne czyli m. in. dopasowane do linii twojego kręgosłupa. Zwróć również uwagę na biurko. Dobrze byłoby, gdyby miało odpowiednio nachylony blat oraz wysokość dopasowaną do Ciebie. Dzięki ergonomicznym meblom ograniczysz zmęczenie kręgosłupa i nie będziesz narażał go na różnego rodzaju choroby.
Nie zapominaj również, że większość produktów została zaprojektowana bardzo uniwersalnie. Niektóre z nich mogą Ci nie odpowiadać, np. jeśli masz więcej, niż 190 cm wzrostu, przeciętne łóżko będzie dla Ciebie za krótkie. Warto więc przed zakupem przeczytać opis produktu, który chcesz nabyć. Dzięki temu unikniesz rozczarowania i problemów związanych ze zwrotem zakupionego towaru.
Dokładnie sprawdź wszystko
Usiądź przy swoim biurku na wyregulowanym krześle. Czy wysokość blatu umożliwia Ci pracę z zachowaniem kąta prostego pomiędzy przedramionami i ramionami? Jest to bardzo ważne. Pamiętaj, jeśli piszesz swoje teksty na komputerze, powinieneś mieć nieco niższy blat, niż osoba, która tworzy teksty na kartce papieru. Biurko jest nieodpowiednie dla twojego rodzaju pracy? Podnieś lub obniż siedzisko krzesła. A co zrobić, gdy ten sposób się nie sprawdzi? Wtedy powinieneś zainwestować w nowe biurko, bardziej ergonomiczne i odpowiednie dla Twojego kręgosłupa. Aby było Ci wygodniej, możesz skorzystać również z podnóżka.
Najważniejsze materiały biurowe, których używasz, np. do notowania czy segregowania notatek, powinny znajdować się w zasięgu twojej ręki. Istotne jest również, żebyś widział wszystko, co leży na biurku. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnego bałaganu i nie zmarnujesz czasu na poszukiwania. Musisz mieć także wystarczająco dużo miejsca na wygodne ułożenie nóg – to ważny element prawidłowej postawy ciała.
Krok drugi – odpowiedni papier
Gramatura to oznaczenie gęstości oraz sztywności papieru. Jest jednym z podstawowych parametrów arkusza, oprócz oczywiście formatu. Im większa gramatura, tym cięższa kartka papieru – przekłada się to na jej strukturę i grubość. Miarą gramatury jest g/m2 (gram na metr kwadratowy). Grubość standardowego arkusza 80 g/m2 to około 0,1 mm, natomiast cała ryza, tzn. 500 arkuszy ma około 45-50 mm. Papier maszynowy o gramaturze 60 g/m2 jest wyczuwalnie cieńszy od tego wykorzystywanego do kserowania czy drukowania. Arkusze ozdobne występują natomiast najczęściej w gramaturze od 160 do 250 g/m2.
Czytając konwersacje na forach internetowych można dowiedzieć się, że ludzie piszący piórem lub długopisem na papierze ksero najczęściej wybierają ryzy o gramaturze od 80 do 100 g/m2. Opinie takich osób powinny być dla Ciebie jedynie inspiracją. Jeśli chcesz, żeby notowało Ci się dobrze, przetestuj papiery o różnych gramaturach i wybierz ten, który Twoim zdaniem jest najlepszy.
Krok trzeci – długopis
Dla pisarza, który pomimo nowoczesnych technologii lubi mieć notatki na kartce papieru, jednym z najważniejszych artykułów szkolnych jest długopis. Jaki wybrać? To pytanie towarzyszy pisarzom od dawna. Reguła jest prosta – najlepszy długopis to wygodny długopis. Trzeba więc zwrócić uwagę na komfort oraz estetyczny efekt pracy. Długopis powinien dobrze leżeć w dłoni, nie rozmazywać się i gwarantować łatwość pisania. Obecnie dużą popularnością cieszą się cienkopisy – posiadają delikatną końcówkę i są bardzo wydajne. Wybierając odpowiedni dla siebie artykuł szkolny należy wziąć pod uwagę różne kryteria. Warto także zdecydować się na samodzielne testowanie różnych długopisów – tylko dzięki takiemu działaniu znajdziesz ten najlepszy.
Krok czwarty – segregatory, skoroszyty, teczki
Często mówi się, że porządek w notatkach to porządek w głowie. Jest to prawda. Na pewno nie będzie Ci się dobrze pracować, kiedy Twoje notatki zapisane na papierze zapełnią całe biurko, a może nawet podłogę. Pisząc książkę, dłuższe opowiadanie czy tomik wierszy bardzo istotne jest, aby wszystkie zapiski miały swoje miejsce – dzięki temu w każdej chwili będziesz mógł wrócić do któregoś z nich nie marnując czasu na przerzucanie ogromnej ilości kartek. Dobrym rozwiązaniem będzie zakup materiałów biurowych, które pomogą Ci utrzymać porządek. Mogą nimi być, np. segregatory oraz koszulki, w których przechowasz swoje notatki i łatwo będzie Ci do nich wrócić lub najzwyklejsze, papierowe teczki czy skoroszyty – ich cena jest bardzo niska, a mogą bardzo się przydać. Te artykuły biurowe nabędziesz w każdym sklepie papierniczym. Na pewno bardzo pomogą Ci w zachowaniu porządku, dzięki czemu zyskasz czas i unikniesz niepotrzebnego stresu.
V Praca w domu z pewnością boom w ciągu ostatnich kilku miesięcy i większość z tego jest w dół do faktu, że żyjemy przez pandemię. Wiele osób, które być może nigdy nawet nie myślał o idei wyboru do pracy w domu nagle znalazł się z ned do ustanowienia prowizorycznego biura domu...
V Istnieje wiele powodów, dla których morale w biurze może spaść. Może to być coś krótkotrwałego lub coś bardziej chronicznego i długotrwałego. Niezależnie od sytuacji, morale jest kluczowe i kiedy jest na niskim poziomie, wydajność nie jest daleko w tyle. Słaba komunikacja może...
V Praca w domu jest całkiem świetna na tak wielu poziomach. Możesz pracować w piżamie, jeśli chcesz, nie musisz dojeżdżać i możesz być tak niechlujny, jak chcesz. Jednak są też nieuniknione minusy. Jednym z nich jest ryzyko poczucia izolacji. Jeśli zawsze pracowałeś w dużym...