19 lutego 2016 Udostępnij

Hotelowa lada recepcyjna – jakie powinna mieć wymiary?

Wiele osób wybierając ladę do hotelu kieruje się wyglądem i ceną, ale tak naprawdę to nie wszystko. Ważniejsze może być nawet to czy taka lada będzie odpowiednio wygodna oraz użyteczna dla pracowników, klientów i gości. Ważne będzie to, jak wysoki będzie blat roboczy, przy którym będzie pracował recepcjonista. Dobrze będzie, gdy znajdzie się na wysokości około 80 cm. Dzięki temu osoba, która siedzi za ladą czuje się komfortowo nawet jeśli spędza tam wiele godzin. Inaczej będzie, gdy chodzi o blat pulpitu dla obsługi gości.

Warto zwracać uwagę na to, że przychodząca osoba będzie w pozycji stojącej. Dlatego dla niej blat musi być usytuowany wyżej, jeśli chce się stworzyć komfortowe warunki dla pojawiającego się gościa, który chce w recepcji coś załatwić. Dobrze będzie, gdy blat znajdzie się gdzieś na wysokości 110-120 cm.

Jak powinna wyglądać lada recepcyjna w hotelu?

Warto także pamiętać o tym, że według obowiązujących norm punkt obsługi musi być także przygotowany pod kątem osób niepełnosprawnych, dlatego będzie dobrze, jeśli znajdzie się odpowiedni blat na wysokości 90 cm właśnie w sytuacji, gdy pojawi się w hotelu taka osoba.

Oczywiście niepełnosprawny klient musi mieć także możliwość korzystania z podjazdu o wysokości 67 cm. Istotnym elementem w przypadku lady recepcyjnej jest także jej szerokość. Powinna być mniej więcej między 60 a 90 cm. Dużo zależy od tego jak wiele dokumentów będzie się tam znajdować. Blat do obsługi gościa może mieć około 20-40 cm. Dobrze będzie umieścić także półki odkładcze, które będą miały różną szerokość.

Redakcja wyposaz-biuro.pl